Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste ja tarkoitus
Asiakkaaksi hakeutuvan henkilötietojen käsittelyperuste on asialliseen yhteyteen perustuva rekisterinpitäjän oikeutettu etu. Asiakkaan yhteystietoja tarvitaan asiakassuhteen hoitamiseksi.
Mitä tietoja käsitellään
Asiakkailta kerätään vain etunimi ja puhelinnumero tai asiakas voi sopia ajanvarauksesta myös täysin anonyymina. Saatuja tietoja säilytetään asiakkuuden hoitamisen edellyttämä aika.
Mistä tiedot saadaan
Palveluun hakeutuvalta asiakkaalta tai asiakkaan meille ohjaavalta taholta.
Kenelle tietoja luovutetaan tai siirretään. Siirretäänkö tietoja EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle
Organisaation sisällä kriisityöntekijät hallinnoivat kaikkia asiakkaisiin liittyviä yhteystietoja. Lisäksi opiskelijat, jotka ovat harjoittelujaksolla, vastaavat ajanvarauksen hoitamisesta. Vapaaehtoisille tukihenkilöille ei luovuteta asiakkaiden yhteystietoja. Kaikki tietoja käsittelevät henkilöt ovat vaitiolovelvollisia ja allekirjoituksellaan siihen sitoutuneet.
Tietoja ei siirretä ulkopuolisille eikä tietoja ei siirretä EU:n tai ETA- alueen ulkopuolelle
Miten tiedot suojataan ja miten pitkään niitä säilytetään
Paperisena säilytettävät tiedot säilytetään lukitussa toimistohuoneessa, lukitussa arkistokaapissa. Pääsy päivittäisessä käytössä tarvittaviin tietoihin on suojattu joko PIN-koodilla tai salasanalla.
Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietonsa tarkistettavaksi, tai poistettavaksi.
Rekisterinpitäjä
Tampereen mielenterveysseura ry
Keneen voi olla yhteydessä rekisteriin liittyvissä kysymyksissä
Tampereen mielenterveysseura, kriisikeskus Osviitta, toiminnanjohtaja Kati Rikala, hallituksen puheenjohtaja Esa Nordling.