”Mistä löytää apua ja tukea henkilölle, jolla on peliongelmia?”
”Kuinka jaksan arjen pyöritystä, kun toinen ei pelaamisen vuoksi osallistu siihen?”
”Some ahdistaa, mutta silti käytän sitä jatkuvasti.”
Oma, perheenjäsenen tai muun läheisen pelaaminen tai somen käyttö voi aiheuttaa huolta ja herättää monenlaisia kysymyksiä. Peli- ja nettihaittojen aiheuttamien huolten kanssa ei tarvitse jäädä yksin, olivatpa koetut haitat pieniä tai suuria, lyhyt- tai pitkäkestoisia.
Pelituen E-neuvonta on kohtaamispaikka kaikille, joita oma tai toisen rahapelaaminen, digipelaaminen tai somen käyttö mietityttää. E-neuvonnasta saat neuvoja ja ohjausta pelaamisen ja netin käytön hallintaan sekä tietoa tarjolla olevista palveluista ja materiaaleista. Vastaamme mielellämme kysymyksiin, joita sinulla voi olla pelaamiseen tai netin käyttöön liittyen.
Pelituen E-neuvonnan aukioloajat
Suomeksi joka viikko
Maanantaisin klo 11:30-12:30
Keskiviikkoisin klo 16-17:30
Ruotsiksi joka toinen viikko (8.8. alkaen, parilliset viikot)
Maanantaisin klo 11:30-12:30
Keskiviikkoisin klo 16-17:30
Voit tulla E-neuvontaan kysymään, juttelemaan tai ihan vaan kuuntelemaan. Sinun ei tarvitse ilmoittautua tai valmistautua E-neuvontaan, ja aukioloaikojen puitteissa voit osallistua juuri sen aikaa kuin haluat.
E-neuvontaa toteutetaan Teams-alustalla ja neuvonnassa keskustellaan anonyymisti kirjoittamalla chattiin tai mikrofonin välityksellä. Huomioithan, että E-neuvonnassa voi olla samanaikaisesti useita osallistujia, joten kyseessä ei ole yksityinen asiakastapaaminen.
Voit halutessasi lähettää kysymyksiä myös ennakkoon tämän lomakkeen kautta ja tulla kuuntelemaan vastaukset linjoille. Vastaamme ennakkokysymyksiin pääsääntöisesti aina seuraavalla neuvontakerralla.
Lisätietoja ja osallistumislinkit niin suomenkieliseen kuin ruotsinkieliseen E-neuvontaan löydät osoitteesta: www.pelituki.fi/neuvonta
E-neuvonnan esitteen voit tulostaa TÄSTÄ.
Jos sinulla on kysyttävää E-neuvonnasta, otathan yhteyttä:
Saara Kultamaa
saara.kultamaa(at)kuopionkriisikeskus.fi
044 714 6022