Tervetuloa mukaan kesäporinoihin!
Maksuton ja avoin keskusteluryhmä aivan kaikille-tarjolla kahvia ja pullaa!
Tervetuloa mukaan kesäporinoihin!
Maksuton ja avoin keskusteluryhmä aivan kaikille-tarjolla kahvia ja pullaa!
mielenterveydestä ja kerätä varoja mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle Suomessa.
Tämän vuoden kampanjan teemana on lohtu. Jokainen meistä tarvitsee joskus lohtua. Lohdun sanoma korostuu tässä ajassa. Jokainen meistä voi antaa toiselle lohtua, kuuntelemalla, olemalla läsnä ja auttaa tarvittaessa avun äärelle.
Mielinauha-kampanja järjestetään vuonna 2024 jo seitsemättä kertaa. Kampanjaan voi osallistua kantamalla vihreää Mielinauhaa ja lahjoittamalla.
Ymmärrän kokemuksesta, miten tärkeää on saada tukea silloin, kun on tosi paha paikka. Haluan kannustaa siihen, että ihmiset uskaltaisivat pyytää apua, koska siinä ei ole mitään noloa tai hävettävää.”
Artisti ja biisintekijä Haber sanoo itse olevansa hyvin herkkä ja välillä pulassa elämän ja itsensä kanssa. Hän on tarvinnut usein tukea läheisiltään, perheeltään ja ystäviltään, mutta myös ammattilaisilta. ”Tiedän, että tulen myös jatkossa tarvitsemaan.”
Henna Lampinen suunnitteli Mielinauhan osana Vuoden nuori suunnittelija 2023 -kilpailua. Nauhaan sisältyy Hennan ajatus siitä, miten hän toivoisi mielenterveydestä puhuttavan.
Halusin nauhan viestivän, että pienikin lohdun saaminen voi olla supertärkeää sille ihmiselle, joka tarpoo omassa usvassaan. Se voi olla sana, lause tai kosketus, joka viestii, ettet ole yksin. Tässä ajassa on niin paljon eripuraa. Siksi haluan sanoa, että empatian ja toisen ymmärtämisen kautta, voi tehdä hyviä asioita. Valitsin kuvaksi kaksi lihavaa halaavaa hahmoa, koska halusin ujuttaa nauhaan oman jälkeni.”
– Henna Lampinen, vuoden nuori suunnittelija 2023
MIELI Lohjan mielenterveys ry myy Mielinauhoja Hyvän mielen majassa, Karstuntie 2. Voit tulla ostamaan nauhan ma, ke ja to klo 13-15 välisenä aikana. Maksuna käy käteinen (varaa tasaraha) tai mobilepay.
Mielinauhojen valtakunnalliset myyntipisteet: Tokmanni, Prisma, S-Market, Alepa, Sale, Food Market Herkku, Sokos, Sokos Emotion, ABC, Kekäle, Finnkino ja Espresso House.
Kampanjan sivut: MIELINAUHA.FI
#mielinauha #mielenterveys
Väestön kuormittuneisuus ja stressi näkyvät MIELI ry:n Kriisitoiminnoissa. Viime vuonna MIELI ry:n Kriisitoiminnoissa ja Sekasin-chatissa autettiin yhteensä 175 000 kertaa puhelimitse, kasvokkain ja verkossa. Pelkästään MIELI Kriisipuhelimeen otettiin yhteyttä 416 000 kertaa.
MIELI ry:n tarjoamalle kriisiavulle ja mielenterveyttä vahvistavalle työlle on tässä ajassa todella suuri tarve. Mielenterveys on voimavara, joka auttaa jaksamaan ja suojaa elämänkriiseissä. On myös tärkeää, että vaikeaan elämäntilanteeseen ja pahaan oloon on matalalla kynnyksellä tukea ja apua tarjolla. Tällä ehkäistään mielenterveyden ongelmia ja sitä, että vaikeudet eivät pääsisi kasautumaan.”
– MIELI ry:n toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi
Mielinauha on MIELI ry:n kampanja, jolla kerätään 3.4.–30.6.2024 varoja mielenterveyden edistämiseen ja kriisityöhön Suomessa. MIELI ry tarjoaa matalan kynnyksen tukea ja apua vaikeissa elämäntilanteissa puhelimessa, kasvokkain ja verkossa. MIELI Kriisipuhelin päivystää suomeksi 24 tuntia vuoden jokaisena päivänä. Teemme myös edistävää mielenterveystyötä, jotta yhä useampi osaisi vahvistaa omaa ja läheistensä mielenterveyttä. Vahva mielenterveys suojaa vaikeassa elämäntilanteessa ja helpottaa kriisistä selviytymistä.