Etäkriisityö auttaa elämän haastavissa tilanteissa koko Pohteen hyvinvointialueen asiakkaita.
Voit hakeutua asiakkaaksi kriisikeskukseen kun
- olet haastavassa elämäntilanteessa
- olet kohdannut odottamattoman, järkyttävän tapahtuman
- omat selviytymiskeinosi ja voimavarasi eivät riitä
- sinulla ei ole muuta olemassa olevaa hoitokontaktia
Etäkriisivastaanotolla
- lähtökohtana on asiakkaan kokema keskusteluntarve,
- vahvistetaan asiakkaan voimavaroja ja selviytymiskeinoja,
- pyritään läsnäolevaan ja aitoon kohtaamiseen sekä kuulluksi tulemiseen.
Kriisikeskuksen toiminnan tavoitteena on edistää kriiseistä selviytymistä ja ennaltaehkäistä mahdollisia mielenterveyden ongelmia.
Kriisikeskus tarjoaa lyhytkestoista, matalan kynnyksen keskusteluapua:
- Yhteyttä voi ottaa nimettömänä ja palvelu on asiakkaalle maksutonta.
- Kriisikeskuksessa työskentelee kriisityön ammattilaisia
- Ei tarvita lähetettä.
- Kriisiapu on lyhytkestoista, tavallisimmin 1-5 käyntiä. Tarvittaessa asiakasta ohjataan muihin palveluihin hakeutumisessa.
- Meillä ei ole lääkäripalveluita.
- Etävastaanotto videovälitteisesti (Teams-yhteys) tai puhelimitse. Videovälitteiseen yhteyteen tarvitset nettiyhteydellä varustetun älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen.
- Ensimmäinen aika etävastaanotolle pyritään saamaan sinulle 2 viikon kuluessa.
Voit varata ajan etäkriisityöntekijälle soittamalla ajanvarausnumeroomme 044 3690 500 ma-pe 9.00-14.00
Etäkriisityöntekijä soittaa sinulle tai lähettää linkin videotapaamiseen. Etäkriisityöntekijä antaa sinulle mahdolliset uudet tapaamisajat.