Kun tarvitset keskusteluapua
Tule puhumaan Pohjois-Karjalan kriisikeskukselle! Tarjoamme tukea ja apua kriiseihin ja erilaisiin vaikeisiin elämäntilanteisiin, esimerkiksi pari- ja perheongelmiin, läheisen kuolemantapauksiin, ahdistusoloihin, työn tai opiskelun vaikeuksiin tai muihin mieltä painaviin ja stressaaviin asioihin.
*Kriisikeskus on tauolla jouluviikon 23. – 27.12. Ajanvaraus on suljettuna myös 31.12. – 1.1. sekä loppiaisena 6.1.2025.*
Varaa oma aikasi:
Soita 013-316 244 ma-pe klo 10-16
tai sähköisestä kalenterista
- Tapaaminen onnistuu kriisikeskuksella tai etänä puhelimella tai verkkovastaanottona
- Voit asioida yksin, parina tai perheenä
- Ajan saat nopeasti, yleensä 2-4 arkipäivän sisään varauksesta
- Et tarvitse lähetettä
- Tapaamiset ovat maksuttomia
- Tapaamisista ei tehdä kirjauksia potilas- tai asiakasrekistereihin
- Halutessasi voit olla nimettömänä
- Kriisityöntekijöinä kokeneita ammattilaisia
- Pyydämme tapaamisista nimettömän asiakaspalautteen
- Milloin kriisikeskukselle? (Lyhyt esittelyvideo, YouTube)
- Jos pohdit, kannattaako ottaa yhteyttä vai ei, lue meillä käyneiden asiakkaiden terveiset juuri sinulle
Katso tarkemmat tiedot ajan varaamisesta, yhteystiedot ja aukioloajat.
Pohjois-Karjalan kriisikeskus osana valtakunnallista kriisikeskusverkostoa
Suomessa on 22 kriisikeskusta, joita hallinnoi paikalliset Mieli-yhdistykset. Pohjois-Karjalan kriisikeskuksen taustalla toimii MIELI – Pohjois-Karjalan Mielenterveys ry. (entiseltä nimeltään Pohjois-Karjalan mielenterveysseura kriisityön tukena ry.) Kattojärjestönä ja kriisitoiminnan koordinoijana toimii Mieli – Suomen mielenterveys ry.
Asiakastapaamisista vastaavat kriisikeskuksen työntekijät, joilla on terveydenhoito- tai sosiaalialan ammattipätevyys, pitkäaikainen työkokemus sekä kriisiosaamista syventävää lisäkoulutusta.
Keskusteluapu on tarkoitettu lyhytaikaiseksi tueksi vaikeaan elämäntilanteeseen. Keskusteluaika on yleensä noin tunti. Useimmiten tapaamisia on 1-5, asiakkaan tilanteesta ja tarpeesta riippuen. Tapaamisten tavoitteena on tukea asiakkaan omia selviytymis- ja hallintakeinoja. Tarvittaessa kriisityöntekijät auttavat jatkohoidon löytämisessä, mikäli ongelma tarvitsee pidempää hoitoa.