MIELI Kriisipuhelin tarjoaa välitöntä keskusteluapua erilaisissa kriiseissä oleville ja heidän läheisilleen. Puhelinauttamisen tavoitteena on helpottaa asiakkaan henkistä hätää tarjoamalla hänelle mahdollisuuden puhua yllättävästä tapahtumasta tai vaikeasta elämäntilanteesta sallivassa ja tukevassa ilmapiirissä.
Vapaaehtoisten kriisiauttajien peruskoulutuksen käyneet päivystävät MIELI ry:n valtakunnallista Kriisipuhelinta kriisikeskuksen tiloissa. Päivystykset puhelimessa voivat olla päivällä tai illalla, kuinka päivystäjälle parhaiten sopii, ja pääsääntöisesti päivystykset ovat pareittain. Toiveena on, että Kriisipuhelin-päivystäjät päivystävät vähintään kolme tuntia eli yhden päivystysvuoron kuukaudessa. Päivystysvuorojen ajankohtiin voi esittää toiveita.
Olen päivystänyt kriisipuhelimessa yli seitsemän vuoden ajan. Joillakin meistä on takanaan jopa yli 20 vuotta. Sellaista sitoutumista auttamistyöhön ei voi kuin ihailla. Hyvä yhteisö ruokkii aina itse itseään. Yhteistä meille on se, että haluamme olla avuksi. Kukin omana erilaisena itsenämme. Itse koen, että tätä paremmassa seurassa en voisi vapaaksi jäävää aikaani viettää.
-Marja-Leena, vapaaehtoinen
Toivomme sinulta:
- aitoa halua kohdata ja antaa jokaiselle yhteydenottajalle kokemus kuulluksi tulemisesta
- oma elämäsi on kunnossa ja mahdolliset omat kriisit kaukana menneisyydessä
- halua kehittää omaa osaamista
Jos kiinnostuit, OTA YHTEYTTÄ, niin kerromme mielellämme lisää!