”Sain puhelusta uusia keinoja selviytyä tulevasta arjesta”
Kriisipuhelinasiakas
Kriisipuhelimessa toimit kuuntelijana
Kriisipuhelin tarjoaa välitöntä keskusteluapua kriisissä oleville ja heidän läheisilleen.
Kriisipuhelintoiminnan päämäärä on tarjota yhteydenottajalle mahdollisuus keskusteluun luottamuksellisesti ja nimettömänä. Tukea antavan keskustelun tavoitteena on antaa yhteydenottajalle mahdollisuus kuulluksi tulemiseen ja vaikeiden asioiden yhteiseen jakamiseen. Tarvittaessa yhteydenottajia ohjataan muihin palveluihin.
Kriisipuhelintoiminnan kautta voidaan tarjota virka-ajan ulkopuolista välitöntä keskusteluapua. Valtakunnallisesti kriisipuhelimessa vastaavat sekä ammattilaiset että vapaaehtoiset.
Kriisipuhelimen kautta vapaaehtoinen vastaaja kohtaa monenlaisia ihmisiä ja monenlaisia elämäntilanteita – oikeastaan koko elämän kirjon.
Puhelinpäivystäjällä on tukenaan ammattilaiset ja konkari-vapaaehtoiset
Turun Kriisikeskus on osallistunut valtakunnallisen Kriisipuhelimen toimintaan vuodesta 2007 lähtien. Turussa kriisipuhelimeen vastataan yhtenä iltana viikossa. Vastausvuoro on kerrallaan neljä tuntia ja vuorossa on paikalla kolme vastaajaa. Vastausvuoro varataan Kriisikeskuksen Intranetin kautta. Suositus on, että jokainen vastaaja vastaa kerran kuussa. Vapaaehtoinen saa tukea vastaamiseen työntekijöiltä.
Kriisipuhelinpäivystäjäksi hakevalta toivomme:
- vähintään 25 vuoden ikää
- aitoa halua kohdata ja antaa jokaiselle kokemus kuulluksi tulemisesta
- vuorovaikutustaitoja
- perustason tietoteknisiä valmiuksia
- halua kehittää omaa osaamista
- mahdollisuutta sitoutua toimintaan vähintään vuodeksi
KATSO YHTEYSTIEDOT JA LUE LISÄÄ muista vapaaehtoistoiminnan muodoistamme.